Hae
Aineistot 1-5 / 5
Koneoppimisen hyödyntäminen baseball-pelaajien loukkaantumisien havaitsemisessa
(2024-03-11)
Baseball on etenkin Yhdysvalloissa merkittävä urheilulaji, johon liittyy, kuten muihinkin urheilulajeihin, erilaisia loukkaantumisia. Loukkaantumiset aiheuttavat taloudellisia ongelmia paitsi itse joukkueille myös muille ...
Syväväärennökset ja niiden tunnistaminen
(2024-04-08)
Syväväärennökset tai toisin sanoen deepfaket ovat tekoälyn avulla luotua synteettistä mediaa. Syväväärennösten tarkoituksena on muokata tai manipuloida kuvia, ääntä, videoita tai muita mediatiedostoja niin, että ne näyttävät ...
GitHub Copilot -tekoälymoduulin käyttö ohjelmoinnin tukena
(2024-04-22)
Tässä tutkielmassa analysoin GitHub Copilotin hyötyjä, potentiaalia ja riskejä. GitHub Copilot on tekoälypohjainen ohjelmointiavustin, jonka suosio ja käyttömäärät ovat voimakkaassa kasvussa. Tuloksia voitiin analysoida ...
Sähköpostin turvallisuusprotokolliin liittyvät ongelmatekijät
(2024-04-03)
Sähköpostiviestin otsaketiedot sisältävät yksilöivää tietoa muun muassa viestin osallisista ja tapahtuneesta tiedonsiirrosta. Otsaketietoja on mahdollista väärentää eri syistä, joita voivat olla muun muassa roskapostitus ...
SaaS-palvelun käyttöönoton hallinnolliset haasteet
(2024-04-29)
SaaS-palveluiden käyttöönotto houkuttelee yrityksiä nopeudellaan ja helppoudellaan, kun taas tietoturva koetaan merkittävimmäksi riskiksi. Palvelun toimittaja vastaa pääosin SaaS-palvelun tietoturvan toteutuksesta, mutta ...