Hae
Aineistot 1-10 / 15
Kuvatuen monet muodot : Kuvatuki pedagogisena tukitoimena varhaiskasvatuksessa
(2024-03-08)
Varhaiskasvatuksen laadukkaaseen peruspedagogiikkaan kuuluvat pedagogiset tukitoimet kuten
erilaiset kuvatuen muodot. Kuvatuki on osa puhetta tukevan ja korvaavan viestinnän (AAC)
kommunikointimenetelmiä, jolla tuetaan ...
Lasten riskialttiit leikit osana kasvua, kehitystä sekä kasvatusta
(2024-02-28)
Tähän kirjallisuuskatsaukseen koottiin mitä lasten riskialttiit leikit ovat, miten riskialtista leikkiä kategorisoidaan sekä riskialttiin leikin eettisiä näkökulmia. Lisäksi kartoitettiin lasten kasvattajien suhtautumista ...
Opettajien näkemyksiä oppilasintegraation ja koulujen välisen yhteistyön toimivuudesta
(2024-02-19)
Tutkielman tavoitteena on selvittää kahden koulun opettajien näkemyksiä koulujen välisestä yhteistyöstä sekä oppilasintegraatiosta. Erityisopetusta toteutetaan Suomessa monin eri tavoin. Erityisopetuksen piiriin kuuluu ...
Luokanopettajien kokemuksia lukemaan opettamisen haasteista
(2024-04-09)
Tämän tutkimuksen tavoitteena on kartoittaa luokanopettajien kokemuksia lukemaan opettamisen haasteista. Lukemaan oppimisesta ja opettamisesta löytyy kattavasti aiempaa tutkimustietoa. Tämä tutkimus pureutuu lukemaan ...
Turvallisuusilmapiiri peruskoulussa : Opetusalan ammattilaisten näkökulmasta
(2024-04-18)
Tutkimuksen tarkoitus on saada ymmärrystä siitä, minkälaiset tekijät vaikuttavat turvallisuusilmapiiriin ja täten myös turvallisuuden tunteeseen kouluissa. Tutkimuksessa työelämässä olevat opettajat kertoivat omien kokemuksien ...
Exploring Art Education: A Comparative Analysis of English and Finnish Curricula with Recommendations for Curriculum Enhancement
(2024-04-15)
This qualitative study investigates the differences between English and Finnish primary school art curricula, aiming to explore different approaches to teaching art. Despite differences in schooling systems, notably the ...
”Toivottavasti työelämä sitten opettaa” : Luokanopettajaopiskelijoiden käsityksiä arvioinnista ja sen eriyttämisestä
(2024-04-05)
Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää Turun yliopiston kandivaiheen luokanopettajaopiskelijoiden käsityksiä arvioinnista ja sen eriyttämisestä. Haastattelututkimuksella haluttiin kartoittaa opiskelijoiden valmiuksia ...
Tunnekasvatus tärkeä osa varhaiskasvatusta : Miten tunnekasvatusta voidaan toteuttaa
(2024-03-26)
Tavoitteena tällä kirjallisuuskatsaukselle on selvittää, miten tunnekasvatusta voidaan toteuttaa pienille lapsille varhaiskasvatuksessa. Perehdyin myös tunnekasvatusta edistäviin asioihin. Kirjallisuuden pohjalta etsin ...
Ensimmäisen sukupolven korkeakoulutettujen tukitarpeet koulutuksen kentällä
(2024-04-05)
Tutkimukset ovat osoittaneet, että koulutus on lähtökohtaisesti periytyvää. Jos omat vanhemmat ovat korkeakoulutettuja, todennäköisemmin heidän lapsensa päätyvät myös opiskelemaan kolmannelle asteelle. Suomalaisessa ...
Montessori-pedagogiikka lapsen kehityksen tukemisen näkökulmasta
(2024-04-11)
Tässä tutkimuksessa tutkittiin miten montessori-pedagogiikka liittyy lapsen kehityksen tukemiseen. Montessori-pedagogiikkaa on tärkeä tutkia, koska aihetta ei olla tutkittu tarpeeksi. Montessori-pedagogiikassa on selkeitä ...