Miten menee, markkinointitiede? : professori Rami Olkkosen juhlakirja
Piha, Samuel; Ojala, Petteri (2018-11-01)
Miten menee, markkinointitiede? : professori Rami Olkkosen juhlakirja
Piha, Samuel
Ojala, Petteri
(01.11.2018)
Turun yliopisto. Turun kauppakorkeakoulu
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:ISBN:978-951-29-7300-2
https://urn.fi/URN:ISBN:978-951-29-7300-2
Tiivistelmä
KTT Rami Olkkonen (s. 1968) on toiminut markkinoinnin professorina Turun yliopiston kauppakorkeakoulussa vuodesta 2008. Hän valmistui Turun kauppakorkeakoulusta kauppatieteiden maisteriksi vuonna 1993, lisensiaatiksi 1998 ja tohtoriksi 2002. Olkkosen tieteellinen mielenkiinto on laaja-alaista; hän liikkuu luontevasti sekä markkinointitieteen paradigmojen ja tutkimussuuntausten että eri tieteenalojen välisillä käymättömillä korpimailla. Hän on perehtynyt esimerkiksi markkinointitieteen teoreettis-filosofisiin kysymyksiin.
Käsillä oleva juhlakirja on kokoelma Rami Olkkosen kollegoiden ja ystävien kirjoituksia, joiden inspiraation lähteenä on ollut Olkkosen Turun kauppakorkeakoulussa syyskuussa 2008 pitämä ja sittemmin Liiketaloudellisessa Aikakauskirjassa julkaistu virkaanastujaisesitelmä. Tekstit käsittelevät monipuolisesti markkinointitieteen institutionaalisia, paradigmaattisia ja metodologisia kysymyksiä – unohtamatta Olkkosen persoonan pintaa syvemmälle ulottuvaa vaikutusta suomalaisen markkinointitieteen monimuotoisella kentällä. Juhlakirjan ovat toimittaneet Rami Olkkosen ohjauksessa väitöskirjansa valmistelleet jatko-opiskelijat KTM Samuel Piha ja
KTM Petteri Ojala.
Käsillä oleva juhlakirja on kokoelma Rami Olkkosen kollegoiden ja ystävien kirjoituksia, joiden inspiraation lähteenä on ollut Olkkosen Turun kauppakorkeakoulussa syyskuussa 2008 pitämä ja sittemmin Liiketaloudellisessa Aikakauskirjassa julkaistu virkaanastujaisesitelmä. Tekstit käsittelevät monipuolisesti markkinointitieteen institutionaalisia, paradigmaattisia ja metodologisia kysymyksiä – unohtamatta Olkkosen persoonan pintaa syvemmälle ulottuvaa vaikutusta suomalaisen markkinointitieteen monimuotoisella kentällä. Juhlakirjan ovat toimittaneet Rami Olkkosen ohjauksessa väitöskirjansa valmistelleet jatko-opiskelijat KTM Samuel Piha ja
KTM Petteri Ojala.
Kokoelmat
- Erillisteokset ja sarjat [755]