Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Work of Special Education Teachers in the Tiered Support System: The Finnish Case

Paloniemi, Annukka; Pulkkinen, Jonna; Kärnä, Eija; Björn, Piia

The Work of Special Education Teachers in the Tiered Support System: The Finnish Case

Paloniemi, Annukka
Pulkkinen, Jonna
Kärnä, Eija
Björn, Piia
Katso/Avaa
Publisher's PDF (1.887Mb)
Lataukset: 

Taylor & Francis
doi:10.1080/00313831.2021.1983649
URI
https://doi.org/10.1080/00313831.2021.1983649
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021102752592
Tiivistelmä

This study investigated primary school special education teachers’ (SETs’) (N = 283) conceptions on their work descriptions and uses of pedagogical documents after a reform in the national support framework. The respondents of this survey reported working mostly in Tiers 1 and 2 when all their tasks (instruction, consultation, and managerial tasks) were considered. The responsibilities of the SETs were, however, more clearly defined in Tier 3. The SETs allocate their work autonomously, but their work description is related to their workload. Clarifications in work descriptions and further elaboration of school’s tiered support functions, emphasizing collaborative practices, are suggested.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [27094]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste