Ohjauksen tavoitteet ja merkitykset valtiopäiväkeskustelussa vuosina 1967–1998: Aktantiaalinen analyysi
Kalalahti Mira; Varjo Janne
Ohjauksen tavoitteet ja merkitykset valtiopäiväkeskustelussa vuosina 1967–1998: Aktantiaalinen analyysi
Kalalahti Mira
Varjo Janne
Tätä artikkelia/julkaisua ei ole tallennettu UTUPubiin. Julkaisun tiedoissa voi kuitenkin olla linkki toisaalle tallennettuun artikkeliin / julkaisuun.
Suomen kasvatustieteellinen seura
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022021619567
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022021619567
Tiivistelmä
Opinto- ja uraohjaus on ollut mukana kaikissa keskeisissä peruskoulua koskevissa koulutuspoliittisissa valtiopäiväkeskusteluissa. Metodisena työkaluna käyttämämme greimaslaisen aktanttimallin mukaisen tarinamuodon avulla nostamme esille valtiopäiväkeskustelun draamallista ulottuvuutta, joka auttaa tunnistamaan opinto- ja uraohjausta koskevien ongelmanmäärittelyjen ulottuvuuksia ja toimija-asetelmia.
Kokoelmat
- Rinnakkaistallenteet [19207]