Eriyttämiseen tarvitaan laajempaa näkökulmaa
Jerker Polso; Anssi Roiha
Eriyttämiseen tarvitaan laajempaa näkökulmaa
Jerker Polso
Anssi Roiha
Tätä artikkelia/julkaisua ei ole tallennettu UTUPubiin. Julkaisun tiedoissa voi kuitenkin olla linkki toisaalle tallennettuun artikkeliin / julkaisuun.
Niilo Mäki instituutti
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042825817
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042825817
Tiivistelmä
Eriyttäminen voidaan käsittää joko kapeasti ainoastaan opetuksen
tukikeinoiksi tai laaja-alaisesti opetuksen kokonaisvaltaiseksi
lähestymistavaksi, jossa jo ennakolta huomioidaan oppilaiden erilaiset
tarpeet. Tässä puheenvuorossa tarkastelemme eriyttämisen
määritelmiä ja avaamme omaa näkemystämme eriyttämisestä. Käymme
läpi aikaisempia eriyttämismalleja ja esittelemme lyhyesti oman Viiden
O:n mallimme, joka pyrkii olemaan laaja-alainen käytännön työkalu
eriyttämisen käsitteellistämiseen ja toteuttamiseen.
Kokoelmat
- Rinnakkaistallenteet [19207]