The development and commercialization of women’s football
Kalliovaara, Taru (2024-05-20)
The development and commercialization of women’s football
Kalliovaara, Taru
(20.05.2024)
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
avoin
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2024053041661
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2024053041661
Tiivistelmä
This paper examines the commercialization of women's football, tracing its historical development, exploring value creation dynamics, and addressing key challenges. The historical development of women's football is highlighted in order to stress the difficult path the sport and the players have went through fighting societal norms.
The paper explores value creation within the women's football industry, emphasizing especially sponsorship marketing's role in revenue generation and visibility. Challenges, such as gender inequality and risks of commercialization, are discussed, with a focus on their implications. Solutions for sustainable commercialization are proposed, emphasizing the sport's unique traits and offering actionable suggestions. The positive traits linked to women’s sport are being accentuated in order to give insightful thought about how the commercialization of women’s football can be developed in the future. Tässä tutkielmassa tarkastellaan naisten jalkapallon kaupallistumista, seuraten sen historiallista kehitystä, tutkien arvonluontidynamiikkaa sekä käsitellen keskeisiä haasteita. Naisten jalkapallon historiallista kehitystä korostetaan, jotta voidaan painottaa vaikeaa polkua, jonka laji ja pelaajat ovat kulkeneet taistellessaan yhteiskunnallisia normeja vastaan.
Tutkielma tutkii arvonluontia naisten jalkapallossa, korostaen etenkin sponsorointimarkkinoinnin roolia tulonhankinnassa ja näkyvyyden luomisessa. Haasteita, kuten sukupuolten välistä epätasa-arvoa ja kaupallistamisen haasteita käsitellään keskittyen niiden vaikutuksiin. Kestävälle kaupallistamiselle esitetään ratkaisuja painottaen lajille ainutlaatuisia ominaisuuksia ja niihin perustuvia ratkaisuja. Naisten urheiluun liitettäviä positiivisia ominaisuuksia nostetaan esiin, tarjotakseen oivaltavia ideoita siitä, miten naisten jalkapallon kaupallisuutta voidaan tulevaisuudessa kehittää.
The paper explores value creation within the women's football industry, emphasizing especially sponsorship marketing's role in revenue generation and visibility. Challenges, such as gender inequality and risks of commercialization, are discussed, with a focus on their implications. Solutions for sustainable commercialization are proposed, emphasizing the sport's unique traits and offering actionable suggestions. The positive traits linked to women’s sport are being accentuated in order to give insightful thought about how the commercialization of women’s football can be developed in the future.
Tutkielma tutkii arvonluontia naisten jalkapallossa, korostaen etenkin sponsorointimarkkinoinnin roolia tulonhankinnassa ja näkyvyyden luomisessa. Haasteita, kuten sukupuolten välistä epätasa-arvoa ja kaupallistamisen haasteita käsitellään keskittyen niiden vaikutuksiin. Kestävälle kaupallistamiselle esitetään ratkaisuja painottaen lajille ainutlaatuisia ominaisuuksia ja niihin perustuvia ratkaisuja. Naisten urheiluun liitettäviä positiivisia ominaisuuksia nostetaan esiin, tarjotakseen oivaltavia ideoita siitä, miten naisten jalkapallon kaupallisuutta voidaan tulevaisuudessa kehittää.
Kokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.
-
Health promotion activities of sports clubs and coaches, and health and health behaviours in youth participating in sports clubs: the Health Promoting Sports Club study
Heinonen Olli J; Kujala Urho M; Parkkari Jari; Selänne Harri; Kokko Sami; Alanko Lauri; Vasankari Tommi; Korpelainen Raija; Villberg Jari; Kannas Lasse; Savonen Kai; Aira Tuula<p><strong>Introduction:</strong> Sports clubs form a potential setting for health promotion, but the research is limited. The aim of the Health Promoting Sports Club (HPSC) study was to elucidate the current health promotion ... -
BCaster's technology as a promotional tool in sports teams' mobile application : A sports team and sponsor perspective
Enala, Frans (19.11.2019)The purpose of this master’s thesis was to find out how the technology of the Finnish startup, BCaster, can improve the promotional efforts of sports teams and their sponsors through mobile applications. The literature ...suljettu -
Physical Activity, Screen Time and Sleep among Youth Participating and Non-Participating in Organized Sports - The Finnish Health Promoting Sports Club (FHPSC) Study
Villberg Jari; Parkkari Jari; Selänne Harri; Kannas Lasse; Savonen Kai; Kokko Sami; Korpelainen Raija; Mäkelä Kasper; Alanko Lauri; Vasankari Tommi; Heinonen Olli J<p>Objectives: The aim of this Health Promoting Sport Club (HPSC) study was to compare physical activity (PA), sleep time and screen time (ST) between sports club participants (n = 1200) and non-participants (n = 913). ...