Managing contract packing in international fast-moving consumer goods : A case study of a full-service contract packing relationship
Laaksonen, Tuike (2023-06-14)
Managing contract packing in international fast-moving consumer goods : A case study of a full-service contract packing relationship
Laaksonen, Tuike
(14.06.2023)
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
suljettu
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2023061956570
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2023061956570
Tiivistelmä
The focus of this thesis was to find a solution to the research problem of How should contract packaging be managed to improve company operations in the context of fast-moving consumer goods. To answer find an answer to this problem, three subquestions were asked: 1) What different aspects are there to outsourcing production? 2) How should the full-service contract packing process be managed? 3) How should the full-service contract packing partnership be managed? During the research process, the previous literature was reviewed, and constructive research was performed. The results of the research were analysed to find an answer to these questions.
The theoretical framework of this thesis consisted of two parts: understanding outsourcing agreements and outsourcing packing. The first chapter of the literary review examined outsourcing agreements. To understand an outsourcing engagement, dimension, relationship type, outsourcing strategy, and risks should be evaluated. The dimension and relationship type depends on the scope and criticality of the outsourced task or function. Whether the outsourcing strategy is financial, resource-based, or strategic is based on the company’s objectives. Considering the risks and effort put into the outsourcing agreement is important for the success of the relationship.
Outsourcing packing, or contract packing, differs from other outsourcing activities in the way that increased complexity encourages outsourcing rather than discourages it, which is usually the case. The specialized suppliers can help companies access assets, skills, and technologies they could not otherwise access or would need substantial investment to access. Package has many important functions for the product which should not be overlooked, such as logistics unit, brand communication, and protection.
The empirical research in this study was conducted as an intensive case study of a single case. The data was collected through interviews. When analysing the data, the contract packing process was identified. The process involves sharing information between Buyer and Co-packer and Co-packer and Factory. The management of this process was found to be complex due to demand changes and changes in production schedules. A framework was formed to describe the management of processes and relationships within the full-service agreement based on the results. Tämän tutkimuksen painopisteenä on löytää ratkaisu tutkimusongelmaan, Miten sopimuspakkausta tulisi johtaa yrityksen toiminnan parantamiseksi päivittäistavarakaupassa. Avuksi tähän vastaamiseen muodostettiin kolme alakysymystä: 1) Mitä eri näkökohtia tuotannon ulkoistamiseen liittyy? 2) Miten täyden palvelun sopimuspakkausprosessia tulisi johtaa? 3) Miten yhteistyösuhdetta täyden palvelun sopimuspakkauksessa tulisi hallinnoida? Tutkimusprosessin aikana käytiin läpi aiempaa kirjallisuutta ja totetutettiin oma empiriinen tutkimus tapaustutkimuksena kahden yrityksen yhteistyösuhteesta sopimuspakkauksessa. Tutkimuksen tuloksia analysoitiin vastauksen löytämiseksi näihin kysymyksiin.
Tämän tutkimuksen teoreettinen viitekehys koostuu kahdesta osasta: ulkoistamissopimusten ymmärtämisestä ja pakkaamisen ulkoistamisesta. Kirjallisuuskatsauksen ensimmäisessä luvussa tarkastellaan ulkoistussopimuksia. Sitoutumisen laajuuden, yhteistyösuhteen, ulkoistamisstrategian ja riskien vaikutus ulkoistamisen vaikutusten ymmärtämiseksi on arvioitava. Laajuus ja yhteistyösopimus riippuvat ulkoistetun tehtävän tai toiminnon laajuudesta ja kriittisyydestä. Olipa ulkoistamisstrategia taloudellinen, resurssipohjainen tai strateginen, se perustuu yrityksen tavoitteisiin. Ulkoistussopimukseen sisältyvien riskien ja panostuksen huomioiminen on tärkeää suhteen onnistumisen kannalta.
Pakkaamisen eli sopimuspakkaamisen ulkoistaminen eroaa muista ulkoistamistoimista siten, että ulkoistettavan tehtävän monimutkaisuus kannustaa ulkoistamiseen eikä vähennä sitä, kuten yleensä. Erikoistuneet toimittajat voivat auttaa yrityksiä saamaan käyttöönsä omaisuutta, taitoja ja teknologioita, joita ne eivät muuten pystyisi käyttämään tai tarvitsisivat huomattavia investointeja päästäkseen niihin käsiksi. Pakkauksella on tuotteelle monia tärkeitä toimintoja, joita ei pidä unohtaa, kuten logistiikkayksikkö, brändiviestintä ja suojaus.
Tässä tutkimuksessa empiirinen tutkimus toteutettiin yksittäisen tapauksen intensiivisenä tapaustutkimuksena. Tiedot kerättiin haastattelujen avulla. Dataa analysoitaessa tunnistettiin sopimuspakkausprosessi ja kuvattiin se auki. Prosessiin kuuluu tiedon jakaminen palvelun ostajan ja sopimuspakkaajan sekä sopimuspakkaajan ja komponenttitoimittajan, tässä tapauksessa ostaja oman tehtaan, välillä. Prosessin hallinta todettiin monimutkaiseksi kysynnän muutosten ja tuotantoaikataulujen muutosten vuoksi. Tutkimuksen tuloksena muodostui viitekehys, joka kuvaa prosessien ja suhteiden hallintaa täyden palvelun sopimuspakkuun kontekstissa.
The theoretical framework of this thesis consisted of two parts: understanding outsourcing agreements and outsourcing packing. The first chapter of the literary review examined outsourcing agreements. To understand an outsourcing engagement, dimension, relationship type, outsourcing strategy, and risks should be evaluated. The dimension and relationship type depends on the scope and criticality of the outsourced task or function. Whether the outsourcing strategy is financial, resource-based, or strategic is based on the company’s objectives. Considering the risks and effort put into the outsourcing agreement is important for the success of the relationship.
Outsourcing packing, or contract packing, differs from other outsourcing activities in the way that increased complexity encourages outsourcing rather than discourages it, which is usually the case. The specialized suppliers can help companies access assets, skills, and technologies they could not otherwise access or would need substantial investment to access. Package has many important functions for the product which should not be overlooked, such as logistics unit, brand communication, and protection.
The empirical research in this study was conducted as an intensive case study of a single case. The data was collected through interviews. When analysing the data, the contract packing process was identified. The process involves sharing information between Buyer and Co-packer and Co-packer and Factory. The management of this process was found to be complex due to demand changes and changes in production schedules. A framework was formed to describe the management of processes and relationships within the full-service agreement based on the results.
Tämän tutkimuksen teoreettinen viitekehys koostuu kahdesta osasta: ulkoistamissopimusten ymmärtämisestä ja pakkaamisen ulkoistamisesta. Kirjallisuuskatsauksen ensimmäisessä luvussa tarkastellaan ulkoistussopimuksia. Sitoutumisen laajuuden, yhteistyösuhteen, ulkoistamisstrategian ja riskien vaikutus ulkoistamisen vaikutusten ymmärtämiseksi on arvioitava. Laajuus ja yhteistyösopimus riippuvat ulkoistetun tehtävän tai toiminnon laajuudesta ja kriittisyydestä. Olipa ulkoistamisstrategia taloudellinen, resurssipohjainen tai strateginen, se perustuu yrityksen tavoitteisiin. Ulkoistussopimukseen sisältyvien riskien ja panostuksen huomioiminen on tärkeää suhteen onnistumisen kannalta.
Pakkaamisen eli sopimuspakkaamisen ulkoistaminen eroaa muista ulkoistamistoimista siten, että ulkoistettavan tehtävän monimutkaisuus kannustaa ulkoistamiseen eikä vähennä sitä, kuten yleensä. Erikoistuneet toimittajat voivat auttaa yrityksiä saamaan käyttöönsä omaisuutta, taitoja ja teknologioita, joita ne eivät muuten pystyisi käyttämään tai tarvitsisivat huomattavia investointeja päästäkseen niihin käsiksi. Pakkauksella on tuotteelle monia tärkeitä toimintoja, joita ei pidä unohtaa, kuten logistiikkayksikkö, brändiviestintä ja suojaus.
Tässä tutkimuksessa empiirinen tutkimus toteutettiin yksittäisen tapauksen intensiivisenä tapaustutkimuksena. Tiedot kerättiin haastattelujen avulla. Dataa analysoitaessa tunnistettiin sopimuspakkausprosessi ja kuvattiin se auki. Prosessiin kuuluu tiedon jakaminen palvelun ostajan ja sopimuspakkaajan sekä sopimuspakkaajan ja komponenttitoimittajan, tässä tapauksessa ostaja oman tehtaan, välillä. Prosessin hallinta todettiin monimutkaiseksi kysynnän muutosten ja tuotantoaikataulujen muutosten vuoksi. Tutkimuksen tuloksena muodostui viitekehys, joka kuvaa prosessien ja suhteiden hallintaa täyden palvelun sopimuspakkuun kontekstissa.