Selaus julkaisuajan mukaan kokoelmassa Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (rajattu näkyvyys)
Aineistot 1-20 / 4538
-
Sosiaalinen media kulttuuripääkaupunkihankkeiden markkinoinnin ja viestinnän apuna
(Turun yliopisto, 01.02.2013)Turku toimi vuoden 2011 Euroopan kulttuuripääkaupunkina yhdessä Tallinnan kanssa nostaen esiin yhteistä teemaansa Itämerta. Turussa vuoden toteutukseen osallistui 160 ohjelmahanketta aina pienistä paikallisista suuriin ...suljettu -
The nature of communication structures of university students in an international web-based computer-supported collaborative learning (CSCL) course
(Turun yliopisto, 21.08.2013)Communication, the flow of ideas and information between individuals in a social context, is the heart of educational experience. Constructivism and constructivist theories form the foundation for the collaborative learning ...suljettu -
Läheisyyden vaikutus keskosen stressiin
(Turun yliopisto, 17.05.2017)Keskoset viettävät enemmän aikaa sairaalassa ja joutuvat olemaan erossa vanhemmistaan enemmän kuin täysiaikaiset vauvat. Vastasyntyneiden teho-osasto on stressaava ympäristö, ja keskoset altistuvatkin teho-osastolla useammin ...suljettu -
Didaktisen kolmion osa-alueiden painottuminen erityisopettajaopiskelijoiden opetusharjoitteluraporteissa : "Osaanks mä?"
(02.10.2017)TURUN YLIOPISTO Rauman opettajankoulutuslaitos, kasvatustieteiden tiedekunta COLLANDER KATI & NÄTKIN LAURA: ”Osaanks mä?” – ...suljettu -
Tapaustutkimus esi- ja alkuopetuksen yhteistyöstä : Esi- ja alkuopettajien näkemyksiä yhteistyön suunnittelusta, toteutuksesta ja arvioinnista
(02.10.2017)Turun yliopisto Opettajankoulutuslaitos/Kasvatustieteiden tiedekunta ANTTI WESTMAN & HANNA WESTMAN: Tapaustutkimus esi- ja alkuopetuksen yhteistyöstä – Esi- ja alkuopetuksen opettajien näkemyksiä yhteistyön suunnittelusta, ...suljettu -
Tapaustutkimus esi- ja alkuopetuksen yhteistyöstä : Esi- ja alkuopettajien näkemyksiä yhteistyön suunnittelusta, toteutuksesta ja arvioinnista
(02.10.2017)Turun yliopisto Opettajankoulutuslaitos/Kasvatustieteiden tiedekunta ANTTI WESTMAN & HANNA WESTMAN: Tapaustutkimus esi- ja alkuopetuksen yhteistyöstä – Esi- ja alkuopetuksen opettajien näkemyksiä yhteistyön suunnittelusta, ...suljettu -
Didaktisen kolmion osa-alueiden painottuminen erityisopettajaopiskelijoiden opetusharjoitteluraporteissa : "Osaanks mä?"
(02.10.2017)TURUN YLIOPISTO Rauman opettajankoulutuslaitos, kasvatustieteiden tiedekunta COLLANDER KATI & NÄTKIN LAURA: ”Osaanks mä?” – ...suljettu -
Scrumin haasteet ketterässä ohjelmistokehityksessä : Asiakkaan ja IT-toimittajan roolista ketterissä ohjelmistoprojekteissa
(05.10.2017)Viimeisen 20-vuoden aikana ohjelmistokehitys on muuttunut yhä ihmiskeskeisemmäksi, herkemmin muutokseen reagoivaksi ja iteratiivisemmaksi. Ketteriä projektimenetelmiä, eritoten suosituinta niistä, Scrumia, on pidetty ...suljettu -
Scrumin haasteet ketterässä ohjelmistokehityksessä : Asiakkaan ja IT-toimittajan roolista ketterissä ohjelmistoprojekteissa
(05.10.2017)Viimeisen 20-vuoden aikana ohjelmistokehitys on muuttunut yhä ihmiskeskeisemmäksi, herkemmin muutokseen reagoivaksi ja iteratiivisemmaksi. Ketteriä projektimenetelmiä, eritoten suosituinta niistä, Scrumia, on pidetty ...suljettu -
Yhteiskuntaopin oppimateriaalit alakoulussa : POPS ja opettajien kokemuksia
(06.10.2017)Syksystä 2016 yhteiskuntaoppia opetetaan uuden Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden mukaisesti alakoulun oppiaineena 4. luokasta lähtien. Suomalaisten nuorten yhteiskunnallisen kiinnostuksen ja arjen taitojen on ...suljettu -
Yhteiskuntaopin oppimateriaalit alakoulussa : POPS ja opettajien kokemuksia
(06.10.2017)Syksystä 2016 yhteiskuntaoppia opetetaan uuden Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden mukaisesti alakoulun oppiaineena 4. luokasta lähtien. Suomalaisten nuorten yhteiskunnallisen kiinnostuksen ja arjen taitojen on ...suljettu -
Yhteiskuntaopin oppimateriaalit alakoulussa : POPS ja opettajien kokemuksia
(06.10.2017)Syksystä 2016 yhteiskuntaoppia opetetaan uuden Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden mukaisesti alakoulun oppiaineena 4. luokasta lähtien. Suomalaisten nuorten yhteiskunnallisen kiinnostuksen ja arjen taitojen on ...suljettu -
Yhteiskuntaopin oppimateriaalit alakoulussa : POPS ja opettajien kokemuksia
(06.10.2017)Syksystä 2016 yhteiskuntaoppia opetetaan uuden Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden mukaisesti alakoulun oppiaineena 4. luokasta lähtien. Suomalaisten nuorten yhteiskunnallisen kiinnostuksen ja arjen taitojen on ...suljettu -
Oppilaan uimataito, uimatausta ja työmuisti sekä niiden väliset yhteydet peruskoulun toisella luokalla
(31.10.2017)Uuden perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden 2014 myötä vesiliikunnan tavoitteita tarkennettiin ja opetuksen tavoitteeksi tuli varmistaa oppilaan alkeisuimataito eli kymmenen metrin uimataito 2. luokalla. Vesiliikunnasta ...suljettu -
Oppilaan uimataito, uimatausta ja työmuisti sekä niiden väliset yhteydet peruskoulun toisella luokalla
(31.10.2017)Uuden perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden 2014 myötä vesilii-kunnan tavoitteita tarkennettiin ja opetuksen tavoitteeksi tuli varmistaa oppilaanalkeisuimataito eli kymmenen metrin uimataito 2. luokalla. Vesiliikunnasta ...suljettu -
Towards developing digital collaboration capabilities : Case study on the Distributor-Supplier relationship in the metal industry
(10.11.2017)The aim of this thesis is to explore how digital collaboration capabilities should be developed in conservative and complex supply chain environment which consists of large companies with inflexible structures, systems and ...suljettu -
Käsialan luettavuuden vaikutus koevastauksen sisällön arviointiin luokanopettajaopiskelijoilla
(16.11.2017)Koska opettajan tekemä arviointi perustuu aina aikasidonnaisiin arvoihin, on sen täydellistä objektiivisuutta mahdotonta saavuttaa. Arvioinnin objektiivisuutta voivat vääristää erilaiset tekijät kuten ulkonäkö, sukupuoli, ...suljettu -
Käsialan luettavuuden vaikutus koevastauksen sisällön arviointiin luokanopettajaopiskelijoilla
(16.11.2017)Koska opettajan tekemä arviointi perustuu aina aikasidonnaisiin arvoihin, on sen täydellistä objektiivisuutta mahdotonta saavuttaa. Arvioinnin objektiivisuutta voivat vääristää erilaiset tekijät kuten ulkonäkö, sukupuoli, ...suljettu -
OBSTACLES TO RURAL SCHOOL AT-TENDANCE IN ANNAPURNA, NEPAL
(21.11.2017)Education is both a human right and a key to sustainable change and develop-ment. Access to education and the quality of education, varies greatly around the world and within nations. The main obstacles to school enrollment ...suljettu -
Tietojärjestelmä tiedolla johtamisen tukena vaikuttavuuden arvioinnin näkökulmasta : Case Lastensuojelun rakennemuutos, Turun kaupunki, hyvinvointitoimiala
(05.12.2017)Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää miten Turun kaupungin hyvinvointitoimialalla lastensuojelun palvelutehtävään liittyvä tietojärjestelmä tukee tiedolla johtamista vaikuttavuuden arvioinnin näkökulmasta. Tarkoituksena ...suljettu