Instagram Reels -videot Yrityksillä : Tapaus: Instagram Reels video -koulutukset Satakunnan Osuuskaupoissa
Puisto, Nea (2024-04-29)
Instagram Reels -videot Yrityksillä : Tapaus: Instagram Reels video -koulutukset Satakunnan Osuuskaupoissa
Puisto, Nea
(29.04.2024)
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
suljettu
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2024052235040
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2024052235040
Tiivistelmä
Tässä tutkimuksessa tarkastelen Instagram Reels -videoiden maailmaa yrityksen silmin. Pohdin tutkitun tiedon sekä tämän hetkisen sosiaalisessa mediassa esiintyvän videokulttuurin avulla, millaisia videoita ja oppeja Satakunnan Osuuskaupan eri yksiköille heille pitämissäni koulutukissani annan. Tutkielma toimii ikäänkuin koulutusteni pohjarunkona, tässä selviää miten olen päätynyt tiettyihin neuvoin ja vinkkeihin Instagram Reels videoiden teossa. Tutustun myös heidän Instagram tileihinsä ja siihen millaisia julkaisuja he ovat vuosina 2021-2022 julkaisseet, ja mitä se kertoo heidän videokulttuuristaan.
Tutkimuksen primääriaineisto pitääkin sisällään koulutusteni materiaaleja, itse suunnittelemiani sekä Satakunnan Osuuskaupoilta saatuja raportteja, jokaisen yksikön Instagram tileistä. Koulutuksia minulla on yhteensä 39 kappaletta, mutta aineestoni kuuluu 30 kappaletta. Kaikille toimipaikoilla ei ollut Instagramia vielä koulutusten alussa ollut. Lopuksi tutkin vielä millaisia videoita he ovat koulutusten jälkeen tehneet ja kuinka paljon videoita he jakavat suhteessa muihin julkaisuin.
Pro Gradu -tutkielmani on siis matkani koulutusten rakentamisesta ja suunnittelusta, koulutusten varsinaiseen pitämiseen paikan päällä Satakunnan Osuuskauppojen eri yksiköissä sekä loppukatsaukseen. Loppukatsauksen tarkoituksena on viedä koulutusten suunnittelu loppuun ja oppia mahdollisista virheistä.
Tutkimuksen primääriaineisto pitääkin sisällään koulutusteni materiaaleja, itse suunnittelemiani sekä Satakunnan Osuuskaupoilta saatuja raportteja, jokaisen yksikön Instagram tileistä. Koulutuksia minulla on yhteensä 39 kappaletta, mutta aineestoni kuuluu 30 kappaletta. Kaikille toimipaikoilla ei ollut Instagramia vielä koulutusten alussa ollut. Lopuksi tutkin vielä millaisia videoita he ovat koulutusten jälkeen tehneet ja kuinka paljon videoita he jakavat suhteessa muihin julkaisuin.
Pro Gradu -tutkielmani on siis matkani koulutusten rakentamisesta ja suunnittelusta, koulutusten varsinaiseen pitämiseen paikan päällä Satakunnan Osuuskauppojen eri yksiköissä sekä loppukatsaukseen. Loppukatsauksen tarkoituksena on viedä koulutusten suunnittelu loppuun ja oppia mahdollisista virheistä.