Tietojohtaminen strategisena työkaluna markkinaorientoituneessa IT-konsultointiyrityksessä : Asiakaspalautteiden rooli liiketoiminnan kehittämisessä
Arino, Tomi (2024-06-11)
Tietojohtaminen strategisena työkaluna markkinaorientoituneessa IT-konsultointiyrityksessä : Asiakaspalautteiden rooli liiketoiminnan kehittämisessä
Arino, Tomi
(11.06.2024)
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
suljettu
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2024062457814
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2024062457814
Tiivistelmä
Yritysten menestyminen liiketoiminnassa perustuu usein niiden kykyyn tarjota laadukasta ja asiakkaiden tarpeisiin vastaavaa palvelua. Digitalisaation myötä markkinoiden tarjonta ja kilpailu on kasvanut, mikä on lisännyt yritysten tarvetta vastata asiakkaidensa muuttuviin tarpeisiin ja kykyyn luoda vahvoja asiakassuhteita. Asiakaspalautteen hankkiminen mahdollistaa asiakkaiden tarpeiden ymmärtämisen ja oman toiminnan kehittämisen niiden mukaisesti. Yritykset kohtaavat kuitenkin ongelmia, kuinka tietoa voidaan hyödyntää yrityksen sisällä tehokkaasti.
Tutkimuksessa tarkastellaan markkinaorientoituneen konsultointiyrityksen kykyä hyödyntää tietojohtamista liiketoiminnan kehittämisessä. Tutkimuksen tavoitteena on analysoida, kuinka markkinaorientoitunut IT-konsultointiyritys voi soveltaa tietojohtamista olemassa olevien asiakassuhteiden ylläpidossa. Tutkimuksen avulla on tarkoitus kehittää tiedon liikkumista yrityksen sisällä ja luoda pohjaa paremman asiakaskokemuksen luomiselle.
Tutkimuksen tulokset tarjoavat arvokasta tietoa siitä, miten tietojohtamista voidaan hyödyntää tehokkaasti B2B-sektorilla ja erityisesti IT-konsultoinnissa. Tutkimuksen tuloksien keskeiset löydökset painottuvat erityisesti tiedon hankinnan, jakamisen ja hyödyntämisen ongelmiin yksikössä. Tiedon hankinnan koetaan olevan monipuolista, mutta tiedon dokumentoinnin ja jakamisen ei koeta täyttävän tehokkaasti yksikön tarpeita. Työntekijöiden roolilla koetaan olevan merkittävä vaikutus, mutta yleisesti tiedon prosessointivaiheen epäselvyys ja jakamisen epäsystemaattisuus johtavat tiedon vajaaseen hyödyntämiseen. Tutkielman päätelmänä voidaankin todeta tarve lisätä liiketoimintatiedon hallintaprosessin läpinäkyvyyttä ja systemaattisuutta sekä lisätä työntekijöiden osallistuttamista ja hankitun tiedon avointa jakamista. Tuloksien perusteella hallintaprosessin alkuvaiheiden merkitys korostuu ja niiden huolellinen toteuttaminen voi mahdollistaa yksikölle tiedon tehokkaan hyödyntämisen. Näiden avulla voidaan saavuttaa parempi tiedonhallinta ja sen myötä luoda laadukkaampaa asiakaspalvelua ja kestävämpiä asiakassuhteita.
Tutkimuksessa tarkastellaan markkinaorientoituneen konsultointiyrityksen kykyä hyödyntää tietojohtamista liiketoiminnan kehittämisessä. Tutkimuksen tavoitteena on analysoida, kuinka markkinaorientoitunut IT-konsultointiyritys voi soveltaa tietojohtamista olemassa olevien asiakassuhteiden ylläpidossa. Tutkimuksen avulla on tarkoitus kehittää tiedon liikkumista yrityksen sisällä ja luoda pohjaa paremman asiakaskokemuksen luomiselle.
Tutkimuksen tulokset tarjoavat arvokasta tietoa siitä, miten tietojohtamista voidaan hyödyntää tehokkaasti B2B-sektorilla ja erityisesti IT-konsultoinnissa. Tutkimuksen tuloksien keskeiset löydökset painottuvat erityisesti tiedon hankinnan, jakamisen ja hyödyntämisen ongelmiin yksikössä. Tiedon hankinnan koetaan olevan monipuolista, mutta tiedon dokumentoinnin ja jakamisen ei koeta täyttävän tehokkaasti yksikön tarpeita. Työntekijöiden roolilla koetaan olevan merkittävä vaikutus, mutta yleisesti tiedon prosessointivaiheen epäselvyys ja jakamisen epäsystemaattisuus johtavat tiedon vajaaseen hyödyntämiseen. Tutkielman päätelmänä voidaankin todeta tarve lisätä liiketoimintatiedon hallintaprosessin läpinäkyvyyttä ja systemaattisuutta sekä lisätä työntekijöiden osallistuttamista ja hankitun tiedon avointa jakamista. Tuloksien perusteella hallintaprosessin alkuvaiheiden merkitys korostuu ja niiden huolellinen toteuttaminen voi mahdollistaa yksikölle tiedon tehokkaan hyödyntämisen. Näiden avulla voidaan saavuttaa parempi tiedonhallinta ja sen myötä luoda laadukkaampaa asiakaspalvelua ja kestävämpiä asiakassuhteita.